سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا برای پاسخ به کاربران

محتوا

اگر به دنبال روشی سریع در تهیه‌ محتوا برای دستیابی به اسنیپت‌ های ویژه هستید، این مقاله مناسب شما نیست، اما اگر به دنبال جدیدترین نتایج و تاکتیکی هوشمندانه برای افزایش شانس به دست آوردن یک اسنیپت هستید، مطمئناً در جای درستی هستید.

محتوا در فارسی منجر به دریافت اسنیپت نمیشود.  این موضوع را ما در زبانهای با خط مشابه مانند عربی هم تست کردهایم و در آن زبانها هم اسنیپت برای مطالب به دست نمیآید. اگر در این زبانها موردی خلاف این موضوع دیدید ما را در بخش کامنتها در جریان بگذارید.  اما محتوایی که در جهت به دست آوردن اسنیپتها نوشته شود ویژگیهایی دارد که می تواند هر خوانندهای را به سرعت جذب آن محتوا تولید شده کند. از این رو نوین مارکتینگ این مطلب را از وبسایت ماز ترجمه کرده است و در اختیار شما قرار میدهد. این موضوع برای ما یک هدف است که محتوا باید برای مخاطب باشد نه موتورهای جستجو از این رو فارغ از این که نتیجه نهایی چه می شود میتوانید از این مطلب نوین مارکتینگ برداشت بسیار قوی انجام دهید. 

مشابه روزنامه نگاران، روش هرم معکوس نوشتن، کمک بزرگی برای تولید محتوایی بین‌المللی، متقاعد کننده و قدرتمند است که می‌تواند رتبه‌ی شما را برای جستجوی عبارات مختلف افزایش داده و به طور همزمان بیش از یک اسنیپت را به ارمغان بیاورد.

در این مقاله دکتر پِته (Pete) این روش را به شما می‌آموزد.

سلام، هواداران سایت ماز، دکتر پته اینجاست. من پژوهشگر بخش تجارت در ماز هستم. ما در یکی دو سال گذشته در پست‌های وبلاگی و البته درباره‌ اسنیپت‌های ویژه صحبت کرده‌ایم.

اسنیپت‌های ویژه گونه‌ای از پاسخ‌ها است که نکات اصلی را در خود دارند. یک جعبه‌ پاسخ ساده که در ادامه‌ آن هم متن و هم لینک مربوطه را خواهید دید. در چند هفته‌ قبل، بریتنی چند مقاله‌ی عالی با عنوان‌های “چگونه درباره‌ی اسنیپت‌های ویژه تحقیق کنیم و چگونه به دنبال سؤالی خوب برای پاسخ دادن باشید” نوشته است. برای خواندن این مقالات می‌توانید به وبسایت ماز رجوع کنید اما من می‌خواهم درباره‌ی چیزهایی با شما صحبت کنم که تا به حال زیاد مورد بحث قرار نگرفته است.

چگونه برای گرفتن پاسخی مناسب از نظر رتبه و بازدید کننده، محتوا بنویسیم؟

روش هرم معکوس برای نوشتن محتوا

برای من، به عنوان کسی که در بازار محتوا مشغول فعالیت است و دلش نمی‌خواهد به ترفندهای تولید محتوا فکر کند، نوشتن این مطلب سخت است. از این می‌ترسم که به کاربران ترفندهایی را آموزش دهم که با آن محتوا ضعیف و کم ارزش بنویسند. اما تکنیکی وجود دارد که به نظر من برای اسنیپت‌های ویژه بسیار کاربردی است و آن نوشتن به صورت سوال و پاسخ است. این روش از دنیای روزنامه نگاران می‌آید و همین موضوع عامل اعتماد بیشتر به آن است. بنابراین امروز در این باره با شما صحبت می‌کنم. این ترفند هرم معکوس نامیده می‌شود.

  1. با عنوان مطلب شروع کنید

این مورد مشابه این مثال است: زمانی که شما، به عنوان یک خبرنگار، داستانی را می‌نویسید، با اصل مطلب شروع می‌کنید. شما اصل موضوع را معرفی می‌کنید. این خارق العاده است که شما داستانی با عنوان «پنگوئن‌ها از بانکی سرقت کردند» دارید که می‌تواند داستانی قدرتمند شود و می‌خواهیم اصل مطلب درست پیش روی شما باشد. پنگوئن‌ها از یک بانک دزدی کرده‌اند، این همه چیزی است که لازم دارید بدانید. چیزهایی در رابطه با این عنوان و حقیقتی که منجر به چاپ آن شده است، عاملی برای خرید هر روزنامه‌ای است. ما اشتراک روزنامه را نداشتیم ولی آن را می‌خریم. مطمئنا در دنیای وب، باید به سرعت توجه مخاطب را جلب کنید. باید آن‌ها را به سایت بیاورید. باید مطلبی با چنین عنوانی داشته باشید.

محتوا

  1. وارد جزییات شوید

هدایت درست عنوان مطلب باعث می‌شود که مخاطبان به داخل سایت بیایند و با بررسی کردن معلوم می‌شود توجهشان به مطلب جلب می‌شود یا نه. در هرم معکوس، محتوا را به بخش‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کنید. سپس وارد جزئیات می‌شوید. در مثال سرقت از بانک پنگوئن‌ها؛ محتوا شما باید درباره تعداد پنگوئن‌هایی که در آنجا بودند؛ از چه بانکی سرقت کردند و چه مقدار پول به سرقت بردند؛ صحبت کند.

  1. به پس زمینه موضوع بپردازید

پس از آن باید به پس زمینه‌ی موضوع برسید. در این مورد باید درباره‌ تاریخچه‌ خلاف‌های پنگوئن‌ها در امریکا؛ ارتباط پنگوئن‌ها با مافیا؛ اطلاعاتی درباره‌ فرهنگ پنگوئن‌ها و برنامه‌ای که برای برخورد با آن داریم؛ بنویسید. سپس باید وارد حدس و گمان شوید و مواردی که به عنوان یک متخصص می‌دانید را به محتوا خود بیفزایید.

چگونه پاسخ‌گویی به سؤالات در محتوا برای سئو مفید خواهد بود؟

چگونه پاسخ‌گویی به سؤالات در موضوع سئو مفید خواهد بود؟ با توجه به اصل موضوع پاسخ دهید، جزئیات و داده‌ها را بگویید، سپس سؤال‌های مرتبط را پاسخ دهید.

کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در عنوان پاسخ، اصل مطلب را بنویسید. اگر کسی از شما سوالی بپرسد، آن اسنیپت را خواهید داشت، پس به سرعت پاسخ آن را خلاصه نویسی کنید. آن‌ها چیزی را که می‌خواهند بدانند را بگویید، سپس به جزئیات بپردازید و سپس اطلاعات جزئی تر را بیاورید. چیزهایی که به شما اعتبار می‌دهند و مهارت شما را نشان می‌دهند را به متن بیفزایید. پس از آن می‌توانید درباره پس‌زمینه‌ موضوع بنویسید.

اما به نظر من آن چیزی که برای پاسخ‌ها جذاب است، و کمی جلوتر درباره آن خواهم گفت، سخن گفتن از یک سوال بسیار بزرگ و مهم است. همین موضوع دنباله‌های بسیاری برای شما خواهد داشت. کاربرانی که جذب شده‌اند می‌خواهند درباره‌ دنباله‌های آن بدانند. پس ادامه بدهید و آن‌ها را هم پاسخ دهید.

اگر یک اسنیپت ویژه را به دست بیاورم، کاربران روی پاسخ من کلیک می‌کنند؟ آیا باید همه چیز را بگوییم؟

به نظر من این ترسی است که همه‌ی ما داریم. اگر ما پاسخی را بنویسیم و گوگل آن را در جعبه‌ای بگذارد چه می‌شود؟ این سوال است و عبارت جستجو شده و جعبه، پاسخ را نشان می‌دهد. آیا کاربران کلیک می‌کنند؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا باید همه چیز را بگوییم؟ به نظر من، بله، و برای این جواب چند دلیل دارم.

از سوال‌هایی که به راحتی قابل پاسخگویی هستند، بپرهیزید.

نخست، از شما می‌خواهم که محتاط باشید. شما معمولاً به دنبال پاسخ سوال‌هایی نیستید که بسیار راحت قابل پاسخ‌گویی‌اند. ما همین حالا این مورد را در نمودار آگاهی دیده‌ایم. گوگل چیزهایی درباره‌ی زمان، تاریخ، واقعیتی درباره‌ی یک نفر و هر چیزی که در نمودار آگاهی می‌آید، می‌گوید. «قد آبراهام لینکلن چقدر بود؟» این سوال به خوبی پاسخ داده شده و چنین جواب‌هایی به راحتی قابل پاسخ‌گویی است. پس سوال های محتوای شما برای توضیح واضحات نیست

به سوال‌های چگونگی انجام یک کار با پس‌زمینه‌ی قوی پاسخ دهید.

شما وقتی کاربران را جذب می‌کنید که به سوالاتی برای پاسخ گفتن به چگونگی و چرایی انجام کاری بپردازید.این سوالات باید پس‌زمینه‌ی محتوایی قدرتمندی داشته باشند تا کاربران را جذب کنند. در این موارد، فکر می‌کنم که نباید از گفتن همه چیز ترسی داشته باشید و به شما می‌گویم چرا. این مورد بیشتر از نظر تجربه‌ی کاربری مهم است. اگر کسی سوالی بپرسد و سرخط کوتاهی از پاسخ شما را ببیند و پاسخ شما قابل اعتماد باشد، روی سایت شما کلیک خواهد کرد.

«گفتن همه چیز» یک پاسخ خوب اعتبار شما را می سازد و بازدیدکنندگان با کیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

در اینجا پنگوئن را خواهید داشت، غرق در پول نقد، که به دنبال روش‌هایی برای خرج کردن پولش است. ما درباره‌ی روشی که او پول را به دست آورده است نگران نیستیم. نمی‌دانیم و مهم نیست. پس از آن کاربر روی لینک شما کلیک می‌کند. شما نام تجاری خود را می‌دانید و امیدوارید که حرفه‌ای باشد، کاربر دوباره سوال و جواب شما را می‌بیند.

دادن یک «دنباله» به جستجو کننده برای وی  اعتمادساز است

اگر به نظر شما این مورد تکراری است، فکر می‌کنم که نکته‌ی خوب این مورد این است که به کاربر چیزی را می‌دهید که دنباله می‌نامیم. او می‌تواند ببیند که «این همان صفحه‌ای است که می‌خواستم روی آن کلیک کنم. کاملاً مربوط به موضوع است. من در جای درستی هستم.» پس از آن باید به جزئیات پرداخته و پس از آن داده‌ها و دنبال‌هایی که اعتبار متن را نشان می‌دهند و دنبال کردنشان میزان مهارت شما را به نمایش می‌گذارد را به وی بدهید.

کسانی که به دنبال پاسخ‌های ساده هستند، از جمله بازدید کنندگانی نیستند که قابل بازگشت باشند

فکر می‌کنم که نکته‌ خوب در این مورد این است که ما از دادن هر اطلاعاتی به بازدیدکنندگان می‌ترسیم، زیرا ممکن است کسی بر روی آن کلیک نکند. اما کسانی که فقط پاسخ را می‌خواهند و کلیک می‌کنند،  کاربران بازگشت پذیری نیستند. آن‌ها بازدید کنندگان با کیفیتی نیستند. اما کسانی که مطلب را می‌بینند، به دنبال اعتبار آن هستند و می‌خواهند که مطالب بیشتری بخوانند، بازدیدکنندگان با کیفیتی‌اند. این افراد کسانی هستند که پولشان را به شما خواهند داد.

پس به نظر من نباید از آن‌ها بترسید. جواب‌های ساده را بیان نکنید. اگر در کار دادن پاسخ‌های ساده هستید، صادقانه می‌گویم، همین حالا هم به دردسر افتاده‌اید. این کار موضوعی سخت است. به کاربران چیزی را بگویید که آن‌ها را به سمت پاسخ‌های مورد نظر آنها راهنمایی کرده و اطلاعات بیشتری به آن‌ها بدهد.